In de eerste aflevering stellen de hosts Ruben Havertz en Nick Spapens zich voor en verkennen ze onderwerpen zoals originaliteit, waar schoonheid vandaan komt, hoe investeerders de voedselbezorgmarkt in Nederland aan het kopen zijn en wat spy gorillaz kunnen betekenen voor de wetenschap.
Is niet alles een remix van elkaar en bestaan originele ideeën nog wel? Wat is originaliteit eigenlijk? Hoeveel nieuwe muziek kan er nog worden gemaakt voordat alles al een keer de revue heeft gepaseerd?
Wat definiëren wij als schoonheid? Per wanneer is iets design. Waar komen de golden ratio en factural patterns vandaan? Ook Fibonacci passeert de revue. Plus wat doet schoonheid met ons, waarom vinden we het fijn om er naar te kijken en welke effecten heeft het op ons lichaam.
Uber Eats, Deliveroo, thuisbezorgd allemaal hebben ze eigen strategieën om onze portemonnees te veroveren. Vaak zit hier veel geld achter van grote investeerder, die enorme verliezen toleren, om daarmee te markt te kopen. Nederlanders (zowel in het zuiden als in de randstad), zijn gek op korting. Maar maken we onze eigen markt kapot?
Voor de bronnen die gebruikt zijn kijk op:
https://semiinteressant.nl/shownotes/