Eindelijk is het daar, de uitslag van het experiment. Ruben Havertz & Nick Spapens wisselde 2 weken lang van standpunt en zochten uit wat beter is. Het gebruik van Apps of Web Apps op je telefoon. Luister naar hun argumenten en kies zelf in de poll wie de winnaar is. Daarnaast bespreken zij Gadgets en de bijbehorende E-waste. Ruben heeft een Fairphone 4 gehaald, in plaats van de normale flagships die hij kocht. Waarom en hoe blij hij er mee is hoor je in deze aflevering. Van Ruben’s review duiken ze in de wereld van online reviews. Een veel gebruikte marketingstrategie is het creëren van je eigen (nep) Reviews. Hoe beïnvloed het hun koopgedrag en waar komen nep reviews eigenlijk vandaan? Veel luisterplezier!
00:00 – Introductie 01:20 – Apps vs Webapps introductie 02:18 – Bevindingen apps vs webapps. 05:00 – Snelheid (drogredenen) 08:00 – Features 09:15 – Apps mooier 10:31 – Sommige webapps werken niet 11:08 – Deelplatformen zijn niet zo duurzaam 13:30 – Waarom moet alles een abonnement zijn 14:31 – multitasken 16:13 – Gadgets CES en e-Waste 17:51 – Fairphone ervaringen 21:29 – oLed TV’s en wachten tot de techniek stabilizeert. 23:19 – Deugmens Gerrard Street campagne 25:37 – Hoe kijken mensen uit het zuiden naar duurzaamheid 27:48 – Welke reviews lezen wij en hoe worden ze gelezen 31:26 – Geschiedenis van Nepreviews 33:00 – Outro
11:08 – Deelplatformen zijn niet zo duurzaam https://www.slideshare.net/shareNL/sharenl-onderzoek-iov-ez-innoveren-in-de-deeleconomie-18-12-2015 https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/21881/de-deeleconomie-nog-niet-zo-duurzaam https://www.destentor.nl/home/deelscooter-maakt-razendsnelle-opmars-in-onze-steden-maar-zijn-ze-wel-zo-duurzaam~acffbd3f/
11:50 – Co2 komt bij de productie van aparaten. https://www.asr.nl/blog/verborgen-impact-van-spullen https://babetteporcelijn.com/#home-hidden-impact
16:13 – Gadgets CES
CES Gadgets show
17:51 – Fairphone
23:19 – Deugmens Gerrard Street campagne
31:26 – Geschiedenis van Nepreviews Cialdini – Influence: the pychology of persuasion (first collins business essential edition, 2007) Hoofdstuk 4 social proof (p.158-159) Claqueing in de opera. L’Assurance des Success Dramatiques