Show Notes 006 – Het Apps vs Web Apps Experiment, E-waste & de geschiedenis van Online Reviews

Eindelijk is het daar, de uitslag van het experiment. Ruben Havertz & Nick Spapens wisselde 2 weken lang van standpunt en zochten uit wat beter is. Het gebruik van Apps of Web Apps op je telefoon. Luister naar hun argumenten en kies zelf in de poll wie de winnaar is. Daarnaast bespreken zij Gadgets en de bijbehorende E-waste. Ruben heeft een Fairphone 4 gehaald, in plaats van de normale flagships die hij kocht. Waarom en hoe blij hij er mee is hoor je in deze aflevering. Van Ruben’s review duiken ze in de wereld van online reviews. Een veel gebruikte marketingstrategie is het creëren van je eigen (nep) Reviews. Hoe beïnvloed het hun koopgedrag en waar komen nep reviews eigenlijk vandaan? Veel luisterplezier!

Luister de aflevering hier

Timestamps en hoofdonderwerpen

00:00 – Introductie
01:20 – Apps vs Webapps introductie
02:18 – Bevindingen apps vs webapps.
05:00 – Snelheid (drogredenen)
08:00 – Features
09:15 – Apps mooier
10:31 – Sommige webapps werken niet
11:08 – Deelplatformen zijn niet zo duurzaam
13:30 – Waarom moet alles een abonnement zijn
14:31 – multitasken
16:13 – Gadgets CES en e-Waste
17:51 – Fairphone ervaringen
21:29 – oLed TV’s en wachten tot de techniek stabilizeert.
23:19 – Deugmens Gerrard Street campagne
25:37 – Hoe kijken mensen uit het zuiden naar duurzaamheid
27:48 – Welke reviews lezen wij en hoe worden ze gelezen
31:26 – Geschiedenis van Nepreviews
33:00 – Outro

Steun ons en word vriend van de show via: https://vriendvandeshow.nl/semi-interessant

Bronnen Semi interessant aflevering 6


11:08 – Deelplatformen zijn niet zo duurzaam
https://www.slideshare.net/shareNL/sharenl-onderzoek-iov-ez-innoveren-in-de-deeleconomie-18-12-2015
https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/21881/de-deeleconomie-nog-niet-zo-duurzaam
https://www.destentor.nl/home/deelscooter-maakt-razendsnelle-opmars-in-onze-steden-maar-zijn-ze-wel-zo-duurzaam~acffbd3f/

11:50 – Co2 komt bij de productie van aparaten.
https://www.asr.nl/blog/verborgen-impact-van-spullen
https://babetteporcelijn.com/#home-hidden-impact

16:13 – Gadgets CES

CES Gadgets show

17:51 – Fairphone

23:19 – Deugmens Gerrard Street campagne

31:26 – Geschiedenis van Nepreviews
Cialdini – Influence: the pychology of persuasion (first collins business essential edition, 2007)
Hoofdstuk 4 social proof (p.158-159)
Claqueing in de opera. L’Assurance des Success Dramatiques

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *