Over
Semi Interessant de podcast is een project van Ruben Havertz en Nick Spapens. Twee vrienden, allebei geboren in het zuiden, maar woonachtig in Amsterdam. Met een breede passie voor het verbeteren van hun kennis en een voorliefde voor comedy. Proberen zij met deze podcast de brug te slaan tussen leren en lachen. Een educatieve podcast die gemakkelijk weg luistert op de weg naar je bestemming. Perfect voor woon-werkverkeer.
Wij zijn Ruben & Nick
Zoals alle 30tigers, vonden ook zij dat ze een podcast moesten beginnen
Een podcast met zelfspot, maar ook eentje die de lading dekt. Hoe onderscheid je jezelf in de overvolle wereld van podcasts? Er zijn twee assen in podcast wereld: leren en lachen. Of je luistert podcasts om er iets van op te steken of je luistert om onderdeel te zijn van een gesprek en te lachen. Wij zien onszelf niet als experts met ontzettend veel kennis, maar de onderwerpen die we bespreken kunnen wel interessant zijn, semi-interessant. We proberen met onze podcast de brug te slaan tussen leren en lachen. en tussen onze zuidelijke achtergrond en Amsterdamse leven. Van onder de rivieren naar binnen de ring.
De brug tussen leren en lachen
Ontmoet de hosts
Van onder de rivieren naar binnen de ring.
Nick Spapens
28 jaar heeft altijd een fanscinatie gehad voor leren. Hij stuined Quora af voor de meest interessante feitjes en is altijd bezig met zelfontwikkeling. Geschiedenis, geo-politiek, space…Hij kan je overal een feitje over vertellen. In een wanhopige poging om toch iets met zijn nutteloze feitjes te kunnen doen is hij begonnen met deze podcast. Misschien leer je er iets van, misschien moet je er vooral om lachen. Beide zijn prima.
Zijn claim to fame is dat hij in 2014 begon met een marketing blog met de originele naam Marketing-en-management.nl. Hier schreef hij artikelen waarbij in jip en janneke taal werd uitgelegd wat de 4P’s zijn en hoe je het AIDA model moet gebruiken. Inmiddels 7 jaar later, staat deze site en zijn naam in vele bronoverzichten van scripties.
Hij heeft een passie voor het bouwen van merken. Zo is hij een eCommerce store in waterflessen en een hip-hop kledingmerk gestart en heeft hij nu zelfs een eCommerce store in het verkopen van René le Blanc merchandise.
Daarnaast is hij Growth Manager bij een B2B growth hacking agency in Amsterdam genaamd Red Panda. zijn passie voor het bouwen en laten groeien van merken kan hij hier verder gebruiken om klanten naar te volgende niveau te liften.
Ruben Havertz
29 jaar en geboren in Geleen Zuid-Limburg. Is begonnen op het VMBO, waar zijn obsessie voor zelfverbetering en kennis hem uiteindelijk naar Amsterdam hebben geleid, waar hij aan de UvA zijn master heeft gehaald.
Daar heeft hij gewerkt in startup omgevingen zoals WeTransfer tot de corporate consultancy wereld bij Control Risks. 3 bijna burns outs verder, staat hij anders in het leven. Iets dat hij graag met zijn luisteraars deelt.
Zijn claim to fame is dat hij op Instagram ooit 8.000 volgers had. Hier zette hij duurzame initiatieve in de spotlight. Iets dat er uiteindelijk toe leidde dat hij medeoprichter werd van ZustainaBox.
Na een exit, is hij nu in dienst bij TBAuctions, waar hij de seller marketing afdeling voor BVA Auctions en Troostwijk Veilingen helpt opzetten. Om zo meer producten een tweede leven te geven. Hier kan hij zijn passie voor strategie en het groeien van bedrijven combineren.
Afkomstig van een bourgondische achtergrond is het zijn missie is om te laten zien dat duurzaamheid heel gemakkelijk en bereikbaar is.
Happy Faces of Happy Luisteraars
Als podcast moet je ergens beginnen, zelfs als je maar semi serieus te werk gaat. Dus lieten we al onze vrienden en familie de podcast grondig voor je testen.